Saturday, December 3, 2005

SURVIVOR'S

Beberapa minggu lepas ni memang minggu yang tak cukup tido and memenatkan. Lega rasanya bila kenduri doa selamat ari tu setel. Syukur, kenduri berjalan lancar and boleh tahan ramai gak orang datang, (tak caya cuba tengok gambar selipar kat gate sebelah depan tu..heheh). Nearly pukul 2 pagi barulah guest balik. By that time semua dah lepak & tak larat nak mengemas. Nasib baiklah guna catering servis, kalau tak alangkah sakitnya pinggang memberus pinggan mangkuk and tukang memberus tu tak lain dan tak bukan muka aku. Selamat!!

The next day lak rushing majlis berinai E kat rumah belah pengantin pempuan and esoknya majlis bersanding plak. Meriahnya side pempuan, majlis 3 ari 3 mlm mcm majlis kawin raja-raja zaman dulukala. Yang tak syoknye, ada ke rombongan pengantin lelaki kena dera berjemur tengah panas masa upacara 'tol' and silat pengantin. Ramai la pulak yang nak tunjuk 'skill panglima'. Punya la lama sampai kapten kompang pun takleh tahan. Dia yang selamatkan we all dari terus kena jemur and bawak pengantin ke pelamin. Itupun sebab team kompang dah abis lagu nak main.

Akibat dari proses penjemuran tu, on Monday aku pi kerja dengan muka yang mengelupas. Badan pulak start rasa tak best tapi nasib baik rasa tu berkurang lepas telan panadol. Takut gak tersakit, I just can’t afford to be sick at this moment. Keje tengah banyak. Tapi on the other hand urusan mama n ayah yang banyak yang tak setel lagi. Semuanya urusan yang memang memerlukan khidmat aku so ndak tak ndak terpaksa gak aku apply cuti. Anak mithali la katakan, muehehe..

Lega and berbaloi rasanya ambik cuti bila semua urusan dapat disetelkan. Tapi, problem lain pulak yang datang. Ntah ape silap yang aku makan, petang tu lepas makan nasi goreng paprik ayam, aku start rasa tak best. Memula aku buat tak tahu jek then tekak start rasa semacam pas tu mula la muntah and cirit birit. Langsung takleh bau apa-apa, mesti muntah. Semua yang aku makan or minum direject dek Encik Perut termasuk la ubat yang doktor bagi. Confirm makin kering badan aku yang dah kering ni. (Benda ni mengingatkan aku pada satu kes dulu. Happened about the same month few years back with the same symptoms.)

This food poisoning dah buat plan aku lari sikit. Dahle kena MC, tak dapat nak masuk opis then I'm worried about E's wedding reception. This week is going to be the groom's side. With this condition, macam mana nak tolong diaorang? Apa yang aku boleh buat just datang bagi support dengan tunjukkan muka walaupun tak larat nak tolong buat ape-ape. In the end niat aku tunjukkan muka tak sampai semuanya gara-gara takleh tahan dengan bau. At last diaorang soh aku tido jek kat bilik atas. Masa tu, punyelah berdoa biar aku baik before majlis E and janganlah aku tak sihat bila hari mama and ayah nak berangat. Luckily, bila tiba ari majlis aku dah sihat walafiat.

To E, Selamat Pengantin Baru. (Kawin dah sepupu aku yang sama-sama jadik geng main perang bantal masa kecik-kecik dulu..hehe) May God bless your marriage and may you happpily ever after! Amin!!

Selesai jek majlis ni, focus aku pada preparation mama and ayah pulak. Cuma ada masa dua hari sebelum mama and ayah berangkat. Tak sabar nak setelkan everything tapi at the same time i don't want the time to pass so fast......