Monday, January 10, 2005

THE BASKET CASE

Aku ketawa macam orang gile hari ni....




Hari ni aku buat arrangement untuk staff pi visit one Electrician yang accident. Selalunya kalau ada staff sakit or accident, wakil company akan datang visit & bawak la sikit buah tangan. So, aku pun call la satu driver ni, Abg Saleh, yang masa tu memang ada urusan kat luar & pesan kat dia beli buah-buah dalam bakul.




Nak dijadikan filem, lebih kurang after lunch abang Saleh ni pun balik. Aku nampak satu plastik besar atas meja dia & confident la semua yang aku order tu dah ready. So sebelum diaorang berangkat ke rumah this Electrician, Abg Saleh ni pun bagi kat aku resit benda yang aku pesan tadi. Aku pulak tak check terus ambik je resit tu. Maklumlah ari ni aku extra huru hara sikit kat opis so tak sempat nak scan resit tu betul-betul.




Pas tu aku dengar Tina kata "Aik, itu je ke? Yang lain mana?"


Abg Saleh : "Survivor suruh beli ni..saya pun beli yang ni jelah"




Korang tau ape benda yang Abg Saleh ni beli?? Ada ke dia pi beli bakul je. Sebijik buah pun tarak. Dah tu dia kata aku yang suruh dia beli bakul tapi tak mention suruh beli buah. Nak buat apa aku suruh dia beli bakul kalau takde buah? Takkan nak pi melawat this guy bawak bakul je..Tensen betul aku tadi.



Tapi bila aku pikir balik, salah pun mungkin salah aku jugak..masa call dia tadi aku suruh dia be
li
'Fruit Basket'. Aku ingat dia paham yang aku nak dia beli buah-buah yang didecorate dalam bakul. Confident giler yang benda alah dalam plastik tu fruit basket..mana la nak tau dia pi beli basket je...Hampeh!!





Yang herannye bukan baru ari ni aku pesan Abg Saleh ni beli benda-benda gini, dah banyak kali tapi apsal tah hari ni dia blur..Monday blues la gaknye tu...