Thursday, January 26, 2006

CERITA MAKAN

Ari ni aku rasa aku makan 'over' dari ari biasa. Semuanya pasal tak sempat breakfast. Plan nak breakfast kat opis tapi busy punye pasal aku tak sedar yang time dah pun tengahari.

Bila pikir balik ntah hape-hape jek yang masuk dalam perut aku ari ni.

Before lunch Tina kasi 1 slice besar cheese cake. Ngerinye nak makan, tapi sebab orang dah susah payah kan..makan ajelah nanti kecik ati kang aku gak yang susah.

Hajat ati taknak lunch kononnya nak setelkan keje, tapi ari ni opis buat aku rasa macam nak koma . I need to be away from the opis at least for a while. So, aku join diaorang lunch kat Deli. And sememangnya diaorang tak penah fail buat aku kurang tension sebab aku puas dapat sakat sorang-sorang.

Nasi putih + Sayur goreng + Ikan cencaru masak sambal masuk dalam perut.

After lunch:
Kepala start ting tong. Efek Neslo kaw and cheese cake dah terasa.

Dengan malasnye aku pegi ke meeting tu. Kalau bukan pikirkan yang aku wakil company, memang aku rela dok diam diam kat opis setelkan keje-keje yang berlambak tu. Ramai gak yang tak datang, kalau aku tau aku pun takyah datang tadi. Tapi apa plak excuse nak bagi kat bos, memalukan company lak nanti. Bila dah pi meeting tu, aku start terpikir yang aku ni sebenarnye dah tadahkan kepala aku kat lubang pancung kepala. Tapi bila kenangkan target aku tahun ni nak meluaskan network HR, maybe benda ni berguna gak.

Kat meeting makan lagi:
Sometimes aku rasa part yang paling menarik time meeting ni ialah part makan. Especially kalau outside meeting. Ada sandwich and few jenis kuih. Abis je meeting, ada jamuan lagi. Makan makan dan makan. Kali ni meehoon seafood kuah. Ntah le aku pun tak tau ape nama dia, yang aku tau meehoon tu berkuah and penuh dengan seafood. Karipap pun ada. Eeiiyeaa..

Balik umah
Tak jadik join diaorang pi dinner cos ada benda aku nak kena setelkan. Kat umah aku boleh makan lagi. Kali ni tomyam ayam + 1 burger ayam special + 3 bijik limau mandarin + i jagung bakar disumbat dengan jayanya dalam perut aku.

Apela nak jadik dengan Survivor. Takkan tension makan sampai tak ingat dunia? Tak kiralah, yang aku tau this weekend aku kena exercise!