Sunday, October 30, 2005

RADJA - RIVAL BARU PETERPAN?

Kecoh pasal Radja - kononnya dah jadi band yang paling popular kat Indonesia sekarang. Hmm..betul ke? Takkan dah ada band yang boleh mencabar band favorite aku, Peterpan? Kalau betul, maybe tak lama lagi sambutan Radja kat Malaysia pun sama kot. Oleh kerana nak mengetest kesahihannya, aku beli CD Radja. Tak dinafikan ada tracks yang best macam Jujur, Tulus and Takkan Melupakanmu; sekali dengar terus suka and ada jugak yang kena dengar few times baru terlintas "best jugak lagu ni".

Yang best about this band, their songs mostly are upbeat and energetic, ones we can wake and start our day with. Tulus, Jujur and Takkan Melupakanmu are highly recommended. Lagu-lagu lain yang best and boleh hilangkan ngantuk, cuba dengar lagu Cinderella, Butuh Waktu, Ini Aku Adanya, Tetaplah Menjadi Milikku, Lepas Masa Laluku.

Buat masa Peterpan is still my no 1 but Radja dah turunkan Padi and Dewa satu step kebawah dan menyepak keluar terus S07 dari list Favorite Indonesian Band aku. Sama ada Radja akan jadi band no 1 dalam list favorite aku,wallahuaklam. Kita tunggu dan lihat jelah...