Wednesday, May 10, 2006

DEAR AWAK

Satu masa dulu awak pernah buat keputusan demi menjaga dan menggembirakan hati orang lain walaupun awak terpaksa mengorbankan kebahagian awak demi melihat mereka bahagia. Awak kata awak tak sanggup menghancurkan harapan mereka...

Jika dulu keputusan yang awak buat itu adalah untuk mengembirakan hati mereka, kenapa sekarang kita perlu mulakan sesuatu yang pastinya akan menghancurkan kegembiraan itu?

Awak pernah kata cinta tak semestinya memiliki dan cinta sejati perlukan pengorbanan.

Jika dulu awak sanggup korbankan perasaan sendiri untuk kebahagian orang lain, apa perlunya sekarang kita lakukan sesuatu yang akan mensia-siakan pengorbanan itu?

Jika cinta sejati perlukan pengorbanan, teruslah berkorban.
Pengorbanan saya ialah memastikan awak terus menjadi anak yang mampu membahagiakan mereka. Mungkin ini caranya. Itu saja yang dapat saya lakukan.

Pertemuan semula kita tempohari membuatkan hati saya kacau. Perasaan itu masih wujud. Macamanapun saya cuba menahan dan sembunyikan rasa hati, saya pasti jikalau kita terus berhubungan saya akan kalah dengan perasaan sendiri dan episod itu akan kembali bermula.

Saya terima takdir kita. Maafkan saya, sehingga kita benar-benar mampu berdepan sebagai sahabat, selagi itu saya yakin kita wajar berjauhan. memang sukar melepaskan orang yang kita sayangi, tapi seperti kata awak, cinta tak semestinya memiliki jasad orang yang dicintai.

Kembalilah ke dunia awak, mereka lebih memerlukan. Buat saya cukupla sekadar mengetahui yang cinta saya masih lagi dihati awak.